You are currently viewing Cesiune părți sociale, vânzare firmă – Procedură, Ghid complet
cesiune părți sociale

Cesiune părți sociale, vânzare firmă – Procedură, Ghid complet

În articolul de față vom vorbi despre procedura de cesiune părți sociale sau cum se denumește tradițional, despre procedura de vânzare a unei firme.

Când se cesionează părțile sociale ale unei firme?

Vânzarea unei firme intervine în următoarele situații:

a. Când unul dintre asociați dorește vânzarea părților sociale către asociatul rămas în societate sau către un asociat din afara societății.

b. Când ambii asociați doresc să vândă societatea către o terță parte numită cumpărător.

Unde efectuăm procedura de cesiune părți sociale în cazul unui SRL?

Documentele de cesiune părți sociale al unei societăți se vor depune la Registrul comerțului competent. Competența este oferită de sediul social al SRL-ului. Prin urmare dacă SRL-ul are sediul social în București, atunci documentele de cesiune părți sociale se vor depune la Registrul comerțului București.

Care sunt etapele procedurii de cesiune de părți sociale în cazul unui SRL?

A. Redactarea documentelor.

Poate cea mai importantă este cea a redactării documentelor necesare pentru cesionarea părților sociale în cazul unui SRL. Redactarea se va face în conformitate cu Legea 31/1990 și cu Legea 265/2022. Sfatul nostru este să apelați la serviciile unui avocat, dacă nu doriți ca toată procedura birocratică să se prelungească cu bătăi de cap.

B. Depunerea documentelor și plata taxelor la Registrul comerțului competent.

În urma redactării acestora, documentele se vor depune la ORC. Taxele procedurii de cesiune de părți sociale variază undeva între 128 si 192 de lei, în funcție de întinderea (mărimea) Deciziei asociatului unic sau a Hotărârii Adunării Generale a Asociaților.

C. La ce valoare se pot vinde părțile sociale?

a. Părțile sociale se pot vinde fie la valoarea lor nominală, adică la valoarea menționată în Actul constitutiv.

b. Părțile sociale se pot vinde la o valoare mai mare, decât cea menționată în Actul constitutiv. În cazul acesta, atunci se va plăti si impozit pe prețul vânzării părților sociale de către vânzător.

Documentele se pot depune prin mai multe modalități și anume:

  1. La ghișeu, vă puteți duce personal să depuneți documentele Registrul comerțului competent.
  2. Online, folosind semnătură electronică autorizată prin portalul celor de la Registrul comerțului. Aveți link aici: https://portal.onrc.ro/
  3. Cu ajutorul poștei sau serviciului de curierat rapid.

C. Ridicarea documentelor de la Registrul comerțului.

Documentele se vor ridica prin mai multe modalități, în termen de 4/5 zile lucrătoare de la depunere:

  1. De la ghișeul de eliberare al documentelor.
  2. Online – prin scanarea documentelor de cei de la Registrul comerțului.
  3. Prin poștă – prin transmiterea documentelor de către cei de la Registrul comerțului pentru o taxă de 6.7 lei.

Ce fac dacă nu am timp și nu mă descurc singur în acest hățiș birocratic?

Suntem mai mult decât bucuroși să vă ajutăm apelând la numărul de telefon: 0740.57.88.77.

Totodată ne puteți lăsa un mesaj pe formularul nostru de contact și vă vom contacta noi aici: https://srldirect.ro/contact/