You are currently viewing Schimbarea sediului social al unei firme: Procedură
schimbare sediu social

Schimbarea sediului social al unei firme: Procedură

În vlogul de mai jos vom vorbi despre procedura de schimbare sediu social.

Schimbarea sediului social al unei firme este un pas important în activitatea oricărei societăți comerciale. Acest proces poate fi necesar din diverse motive: extinderea afacerii, reducerea costurilor sau adaptarea la o nouă piață. Totodată un sediu expirat, vine după sine și cu posibilitatea ca firma să fie declarată inactivă.

Indiferent de motive, schimbarea sediului social implică respectarea unor pași legali și administrative bine definiți.

Ce este sediul social al firmei?

Sediul social este adresa oficială a unei firme, unde aceasta își desfășoară activitatea principală și unde poate primi corespondența oficială. Este, de asemenea, adresa la care firma este înregistrată în Registrul Comerțului.

Pașii pentru schimbarea sediului social

Redactarea de documente care să cuprindă:

  1. Decizia asociatului unic sau a adunării generale:
    În funcție de forma juridică a firmei, schimbarea sediului social necesită o hotărâre oficială. În cazul unei societăți cu răspundere limitată (SRL), adunarea generală a asociaților trebuie să aprobe această modificare printr-o hotărâre.
  2. Actualizarea actului constitutiv:
    Actul constitutiv al firmei trebuie modificat pentru a reflecta noua adresă a sediului social. Aceasta implică redactarea unui act adițional sau a unui act constitutiv actualizat.
  3. Obținerea documentelor necesare:
    Pentru schimbarea sediului social, vei avea nevoie de documente precum:

Dovada dreptului de utilizare a noului spațiu (contract de închiriere, de comodat etc.);

Acordul asociației de proprietari, dacă sediul se află într-un apartament si se desfasoara activitate la sediu.

Aspecte de reținut privind procedura de schimbare sediu social

Dacă sediul social se mută într-un alt județ, schimbarea implică și transferul dosarului fiscal la Administrația Financiară din noul județ.

Toate autoritățile relevante și partenerii comerciali trebuie notificați cu privire la noua adresă.

Schimbarea sediului social este un proces esențial care necesită atenție la detalii și respectarea legislației în vigoare.

Pentru o gestionare fără probleme, apelează cu încredere la avocații noștri, accesând formularul de contact sau sunând la numărul de contact.

Leave a Reply