You are currently viewing Procedură înființare PFA – Ghid complet 2024.
înființare PFA

Procedură înființare PFA – Ghid complet 2024.

În articolul ce urmează să îl citiți vom vorbi despre procedura de înființate PFA. Procedura de înființare PFA a devenit din ce în ce mai rar întâlnită din cauza taxelor împovărătoare propuse de Guvern în anul 2023, în ceea ce privește PFA-urile. Tocmai de aceea antreprenorii au dorit să facă trecerea de la PFA la SRL pentru o mai bună optimizare fiscală a costurilor.

În primul rând mai merită să deții formă de organizare numită PFA (persoana fizică autorizată)?

Sunt foarte puține cazurile, în care mai merită să deții ca formă de organizare un PFA. De principiu mai merită din punct de vedere fiscal, atunci când PFA-ul este taxat la normă de venit, iar fondatorul mai are un contract de muncă în curs. În orice altă variantă va trebui făcută o analiză la sânge a oportunității deținerii unui PFA ca formă de organizare.

Totodată mai merită pentru următoarele motive:

a. contabilitatea este una foarte simplă, mai precis în partida simplă, deci o poți ține chiar și tu folosind un program de contabilitate gratuit, spre exemplu Saga.

b. îți poți scoate oricând banii din această formă de organizare, numită PFA și te poți folosi astfel de ei spre deosebire de un SRL.

c. toate mențiunile la Registrul comerțului referitoare la un PFA se pot face în mod gratuit, neexistând taxe.

Unde ne înființăm un PFA?

Documentele de înființare a unui PFA se vor depune la Registrul comerțului competent. Competența este oferită de sediul profesional al PFA-ului. Prin urmare dacă PFA-ul are sediul profesional în București, atunci documentele de înființare se vor depune la Registrul comerțului București.

Care sunt etapele înființării unui PFA?

A. Redactarea documentelor.

Poate cea mai importantă este cea a redactării documentelor necesare pentru înființarea unui PFA. Redactarea se va face în conformitate cu Legea 31/1990 și cu Legea 265/2022. Sfatul nostru este să apelați la serviciile unui avocat, dacă nu doriți ca toată procedura birocratică să se prelungească cu bătăi de cap.

B. Depunerea documentelor și plata taxelor la Registrul comerțului competent.

În urma redactării acestora, documentele se vor depune la ORC. Nu există taxe pentru procedura de înființare a unui PFA.

Documentele se pot depun prin mai multe modalități și anume:

  1. La ghișeu, vă puteți duce personal să depuneți documentele Registrul comerțului competent.
  2. Online, folosind semnătură electronică autorizată prin portalul celor de la Registrul comerțului. Aveți link aici: https://portal.onrc.ro/
  3. Cu ajutorul poștei sau serviciului de curierat rapid.

C. Ridicarea documentelor de la Registrul comerțului.

Documentele se vor ridica prin mai multe modalități, în termen de 4/5 zile lucrătoare de la depunere:

  1. De la ghișeul de eliberare al documentelor.
  2. Online – prin scanarea documentelor de cei de la Registrul comerțului.
  3. Prin poștă – prin transmiterea documentelor de către cei de la Registrul comerțului pentru o taxă de 6.7 lei.

Ce fac dacă nu am timp și nu mă descurc singur în acest hățiș birocratic?

Suntem mai mult decât bucuroși să vă ajutăm apelând la numărul de telefon: 0740.57.88.77.

Totodată ne puteți lăsa un mesaj pe formularul nostru de contact și vă vom contacta noi aici: https://srldirect.ro/contact/